(Mijn) Rapportfolio

Op 16 december 2022 krijgen de kinderen van groep 4 t/m 8 hun rapportfolio mee naar huis. De eerste periode is afgerond en de bewijsweek is geweest, waarbij er waardevolle bewijsstukken zijn gemaakt. Ook hebben de kinderen IEP toetsen gemaakt. Wij kunnen ons voorstellen dat u als ouder benieuwd bent naar alle ontwikkelingen van uw kind, want voor sommige ouders is een driehoeksgesprek alweer even geleden. Het leek ons een goed moment. In het komende kalenderjaar willen wij starten met MijnRapportfolio.

Afgelopen jaar heeft een SchoolOntwikkelTeam zich verdiept in het rapportfolio. Na verschillende overwegingen zijn we als school uitgekomen op ‘MijnRapportfolio’. MijnRapportfolio is een online rapportfolio dat het totaalbeeld van de ontwikkeling van het kind weergeeft. Kinderen, ouders en leerkrachten kunnen de ontwikkeling van het kind bijhouden en volgen. Het zal grotendeels overeenkomen met het rapportfolio van nu, maar het wordt ook een stukje uitgebreider.

Onderdelen als ‘dit ben ik’, de trots werkjes, de daltondoelen en het stukje ‘dit kan ik’ zal blijven bestaan. Het grootste verschil t.o.v. nu, is dat er leerdoelen van uw kind terug te vinden zijn in MijnRapportfolio met betrekking tot de vakgebieden.

Tijdens de klankbordavond is het online platform met ouders gedeeld. We hebben feedback ontvangen en kunnen daarmee de volgende stappen zetten.
In januari zal het team een training volgen, waarna wij zo snel mogelijk willen starten.
Uit de klankbordavond kwam het idee van een pilotgroep. Deze nemen we mee in de te nemen stappen.