Kapstokregels

De eerste vier weken van het schooljaar noemen we de Gouden Weken. Daarin wordt de basis gelegd voor de groepsvorming. In iedere groep proberen mensen hun positie te bepalen. Dat is voor kinderen in een groep niet anders. De leerkrachten spelen een belangrijke rol door dit groepsproces actief te leiden. Op deze manier ontstaat een veilige sfeer in de groep, waarin kinderen zich prettig voelen en het beste uit zichzelf kunnen halen. Tijdens de Gouden Weken besteden wij ook aandacht aan de “Kapstokregels” van Het Kind centrum Schalkhaar. De regels/ afspraken gelden op beide scholen, de schoolpleinen, de gymzaal, bij de VSO, TSO en BSO. Aan deze vier basis afspraken kunnen we onze pedagogische uitgangspunten hangen. Naast de Gouden Weken zijn er ook nog de Zilveren Weken en de Bronzen weken.